piątek, 27 stycznia 2012

Koktajl bananowo orzechowy (bez cukru)



Wróciłem do domu, zziębnięty, ale mimo to po zjedzeniu gorącej zupy naszła mnie ochota na coś zimnego. W zamrażarce były pokrojone banany, w szafce orzechy a w lodówce mleko. Wybór prosty - koktajl bananowo orzechowy! Wyszedł bardzo gęsty, jadłem go łyżeczką, więc  w zasadzie odpowiedniej byłoby go nazwać musem (dodając szklankę mleka na pewno to byłoby bardziej płynne) ;-)
Zdrowe, bez dodatku cukru, aczkolwiek nie polecam tego robić na półprocentowym mleku, które zwyczajnie smakuje wodą..

na 1 porcję:

  • średni banan, uprzednio obrany i zamrożony (miałem nieobrany w zamrażarce, teraz już wiem, że to wielki błąd, bo później trudno obrać - ręce przymarzają)
  • 3 orzechy
  • 1/2 filiżanki mleka
  • łyżka otrębów (dałem owsiane, następnym razem dodam granulowane żurawinowe)
Najpierw banana pieścimy blenderem, dodajemy resztę i dokładnie blendujemy.

Enjoy!

4 komentarze:

  1. Takie koktajle z tego, co mamy akurat pod ręką są zawsze wspaniałe - a można odkryć nowe połączenia :)
    Swoją drogą też kiedyś myślałam, że mleko 0,5% smakuje jak woda i piłam 3,2. Potem przerzuciłam się na 2% potem na 1,5% a teraz piję właśnie 0,5% i smakuje jak mleko ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja najczęściej piję 2%-1,5%. Pół procentowe mi w ogóle nie podchodzi. Zależy mi też na witaminach, które niestety w mleku 0,5% zwyczajnie nie są przyswajane przez organizm. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. 2% wymiata, 3,2 to już przegięcie :P Ale najlepsze, zimą zresztą, to są takie gęste koktajle na jogurcie greckim :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jogurt grecki to używam zawsze do sernika z jogurtów... ;-) Ostatnio w biedronce patrzę, a tu Grecki za 1,75zł/400g ;)

      Usuń