poniedziałek, 23 stycznia 2012

Zapiekanka z kurczakiem, pieczarkami, czosnkiem i sosem pomidorowym (bez sera)


Ta zapiekanka to właściwie bardziej przypomina kociołek, ze względu na brak sera. Chciałem, aby nie było kalorycznie, choć można było dorzucić np. serek wiejski. Całość wyszła bardzo dobra i soczysta, zasyciła mnie na długo. Inspiracją do jej stworzenia zostały resztki sosu do spaghetti z którymi nie wiedziałem co zrobić.

Składniki (na 2 osoby)
  • 2 szklanki makaronu kokardki (u mnie z pszenicy durum, z Tesco)
  • szklanka sosu pomidorowego/do spaghetti/keczupu
  • 8 ząbków czosnku przeciśniętych przez praskę
  • średnia cebula
  • pierś z kurczaka ( u mnie 250g)
  • 2 łyżki oleju
  • łyżeczka przyprawy do kurczaka, łyżeczka wegety, pieprz kolorowy
  • 500g pieczarek startych na tarce o grubych oczkach
Makaron gotujemy 7 minut. Musi być lekko twardy. Do miski wlewamy olej, dodajemy przyprawę, wegetę, pieprz i czosnek. Marynujemy w tym przez 30 minut kurczaka pokrojonego w kostkę. Następnie kurczaka przerzucamy na patelnię i dodajemy cebulę. Pod przykryciem smażymy kilka minut. Później dodajemy pieczarki i dusimy przez chwilę, aż nabiorą szarego koloru. Przerzucamy to na makaron (razem z sokiem który tam powstał). Wszystko polewamy sosem/keczupem. Zapiekamy 30 minut w 200 stopniach.

Bardzo dobre w smaku, zdrowe, zapychające.. polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz