poniedziałek, 16 stycznia 2012

Smażony ryż

Wczesny obiad, w lodówce co prawda czeka jeszcze zupa, ale mając ochotę na coś z ryżem, postanowiłem usmażyć go ;-)

Proste, mega smaczne, a najlepiej smakuje przypalone, dlatego swoją porcję przed zjedzeniem przypaliłem jeszcze bardziej (taka chrupiąca powłoka :p)

Składniki (na 2 porcje):
  • szklanka ryżu
  • 2 łyżki masła
  • 1 cebula
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • kostka rosołowa rozpuszczona w szklance wody (ja dałem kostkę do gotowania ziemniaków Kucharka o smaku masła)
  • odrobinę papryki ostrej mielonej
Na maśle dusimy cebulkę. Później dodajemy ryżu i dusimy go 3-5 minut pod przykryciem. Następnie dodajemy przyprawy i rozpuszczoną kostkę rosołową. Dusimy kolejne 20 minut co chwile dolewając wody, aż ryż całą wchłonie (tak, aby nie zrobiła się ciapa). Ja osobiście polecam go trochę przypalić, wtedy nabiera mega smaku (aż trudno opisać).
Osobiście zjadłem go z keczupem i kotletem mielonym, ale co kto woli, sam też smakuje idealnie!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz