wtorek, 31 stycznia 2012

Ostry ryż z warzywami i kurczakiem


Obiad jak obiad, choć ostatnio zauważyłem, że gości u mnie bardzo dużo kurczaka ;-). Dla odmiany tym razem zamiast makaronu ryż brązowy, wyjątkowo smaczny :) Syte, trochę ostre, aromatyczne, a kurczak w tym daniu smakuje świetnie.

na 2 porcje:

  • torebka ryżu brązowego (110g)
  • warzywa na patelnię (u mnie włoskie, 450g)
  • 250g piersi z kurczaka (1 duża)
  • puszka czerwonej fasoli
  • 7 ząbków czosnku (miałem takie średniej wielkości)
  • marchewka, pół cebuli
  • 2 łyżki oleju
  • ulubione przyprawy (u mnie: świeżo zmielony pieprz, kucharek, przyprawa do kurczaka Prymat, saszetka z przyprawami z mrożonki)
 Ryż gotujemy na sypko. Na patelni rozgrzewamy oliwę, wrzucamy pokrojonego w kostkę kurczaka, cebulę oraz przyprawy. Czekamy aż się usmaży. Dodajemy odsączoną fasolę, ryż, warzywa na patelnię oraz przeciśnięty przez praskę czosnek. Po chwili wrzucamy startą marchew. Dusimy około 15 minut pod przykryciem.


2 komentarze:

  1. Ryż i kurczak to uniwersalne składniki. Pasują do wielu dań, u mnie dzisiaj też ryż i kurczak, ale w ciut innym wydaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ryż kocham, ale tylko brązowy ;-). Kurczak też, ale nie smażony w wielkiej ilości tłuszczu :)

      Usuń