niedziela, 26 lutego 2012

Orkiszowe naleśniki z otrębami




Zdałem prawko!! To tak na początek.. Ciężko było, lewa noga nad sprzęgłem latała, koszmar. Ale się udało.

Naleśniki robię bardzo często. Zazwyczaj na słodko. Bardzo je lubię, są szybkie, sycące, zdrowe, smaczne, i nadają się do zjedzenia w domu, jako każdy z posiłków, jak i drugie śniadanie do szkoły. Na przykład dziś smażyłem je na kolacje, i na 2gie śniadanie do szkoły.

Robię z różniej mąki, ale mam wrażenie, że z orkiszowej wychodzą niezwykle elastyczne. Z dodatkiem otrębów - bo tak zdrowiej!

składniki na 6 naleśników:

  • szklanka mąki orkiszowej (u mnie razowa)
  • 6 łyżek otrębów zmielonych na puch (u mnie owsiane i pszenne)
  • 3/4 szklanki mleka
  • 1/2 szklanka wody
  • 1 łyżka oleju
  • jajko (u mnie XL)
  • sól (spora szczypta)
  • cukier do smaku (można pominąć, ja akurat w ciepłej wodzie rozpuściłem 4 tabletki słodzika, zamiast cukru)
  • ewentualnie aromat (u mnie śmietankowy Gellwe, bosko pachnie :))
nadzienie:
  • duży banan
  • 4 łyżki serka homo
  • dżem
  • otręby granulowane (u mnie truskawka, czarna porzeczka, żurawina)
Wszystko miksujemy. Smażymy na teflonie, ewentualnie przecierając ręcznikiem nasączonym olejem, jak ktoś ma kiepską patelnię.
 Banana miksujemy z bananem. Smarujemy tym naleśnika, kładziemy łyżeczkę dżemu, rozsmarowujemy, i posypujemy otrębami. Ja zawijam później w "krokieta", kładę na to łyżeczkę dżemu i znowu sypię otrębami.


Nie polecam odstawiać i "czekać na ciasto", bo otręby wchłoną cały płyn i zrobi się gęsta papka.


5 komentarzy:

  1. gratuluję!!!
    a naleśniki pierwsza klasa. widać, że elastyczne i dzięki temu można je fajnie nafaszerować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm apetycznie i słodko, uwielbiam !

    OdpowiedzUsuń
  3. apetycznie, zdrowe.. najlepsze! :) ps. szerokości na drogach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No no, gratulacje !!!!! :))
    Ja uwielbiam naleśniki z razowej mąki orkiszowej, bardzo pasuje mi jej lekko orzechowy smak ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ojej,a le mi ochoty narobiłeś!

    OdpowiedzUsuń